Veelgestelde vragen

VEELGESTELDE VRAGEN

De data van volgend festival, info over het programma en de brochure: het antwoord op je vragen vind je hier. 

Wanneer vindt het volgende festival plaats?
De 25e editie van Zomer van Antwerpen vindt plaats van 21 juni t/m 1 september 2019 op verschillende, verrassende locaties in- en rond Antwerpen.

Wanneer is het programma beschikbaar?
28 mei 2019 maken we ons programma wereldkundig. Klik op je gemak door het programma of pik in de stad een brochure op om op je gemak door te bladeren. 

Wat staat er zoal op jullie programma?
Verwacht een combinatie van muziek uit de vier windstreken, het beste uit het (inter)nationale circus, sterk visueel theater, dans op de meest ondenkbare plekken en tal van uitzonderlijke evenementen en installaties. Ons volledige programma vind je hier

Het programma van de Zomerfabriek aan de Minkelerstraat is ook van onze hand: een grote zomerbar op het terrein van een oude gasfabriek. Wie houdt van live muziek, feestjes, spoken word, koele drankjes en lekker eten kan hier een hele zomer terecht.

Ik wil graag een papieren versie van de brochure. Waar vind ik die? 
Vanaf 28 mei vind je de papieren brochure op een groot aantal locaties in de stad: bibliotheken, stadsloketten, bezoekerscentrum op de Grote Markt, verschillende musea en culturele centra. Vanaf 21 juni kan je ook een exemplaar komen ophalen op het terrein van de Zomerfabriek (Minkelersstraat 2), of vanaf 24 juni op de Zomerbar (Sloepenweg, het Eilandje).  

Ik las dat jullie 28 mei je verjaardag vieren. Wat houdt dat in?
Op 28 mei is iedereen in de avonduren welkom voor een grote, gratis voorstelling op het terrein van Zomer van Antwerpen: ODYSSEE van Theater Gajes. De deuren van het terrein openen om 19u30, de voorstelling begint om 20u30. Iedereen is welkom, je hoeft niet te reserveren. 

Wanneer start de kaartverkoop?
De kaartverkoop start zaterdag 8 juni 2019 om 10u. 

We stelden een FAQ over de kaartverkoop voor je op. Lees er hier meer over.
De verkoop aan de balie in de Zomerfabriek is sinds 2017 afgeschaft, maar je kan sinds vorig jaar online of telefonisch bestellen. Tijdens het festival kan je ook tickets kopen op onze verschillende locaties.

Online
8 juni vanaf 10u
Voor de online verkoop dien je eerst een profiel aan te maken op deze website. Ga naar Tickets bestellen en maak alvast je profiel aan of vraag je wachtwoord opnieuw op. Wanneer de verkoop start moet je enkel nog inloggen.

Telefonisch op +32 3 50 20 777 (lokaal tarief)
8 en 9 juni: 10u - 20u
10 t/m 23 juni: 10u - 18u
24 juni t/m 1 september: 10u - 20u

Aan de kassa in het Zomerhuis op de Zomerbar aan de Sloepenweg
24 juni t/m 1 september: 18u - 21u30

Kassa op locatie
Ook op locaties waar voorstellingen met tickets doorgaan kan je vóór start van de voorstelling tickets kopen. Deze kassa opent één uur voor aanvang van de voorstelling. Je kan hier enkel met je bankkaart betalen.

Ik zie dat jullie ook voorstellingen aanbieden met audiodescriptie en luisterondersteuning. Hoe kan ik daar tickets voor kopen?
Voor deze voorstellingen met audiodescriptie voor blinden/slechtzienden en luisterondersteuning voor slechthorenden/doven is het nodig om op voorhand te reserveren. Je kan dit doen door een mailtje te sturen naar samuel@zva.be, hij vertelt je dan over welke dagen het gaat en hoe je je verder kan aanmelden.

Zijn de voorstellingen toegankelijk voor rolstoelgebruikers?
Voorstellingen aangeduid met het Rolstoel-icoontje zijn toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Kom je in een rolstoel naar de voorstelling? Laat het ons op voorhand weten via samuel@zva.be, dan kunnen we je goed begeleiden en een geschikte plek voor je vrijhouden. Op de Zomerbar voorzien we parkeerplekken voor houders van een gehandicaptenkaart.

Mag ik mijn huisdier meenemen?
Dieren zijn geweldig, maar niet iedereen is even dol op je trouwe viervoeter. Daarom vragen we huisdieren thuis te laten. Blindengeleidehonden zijn natuurlijk wel welkom, mits in het bezit van hun officiële papieren.

Hoe weet ik hoeveel een ticket kost?
Op deze website staat een prijs per ticket bij elke voorstelling. We bieden ook veel gratis voorstellingen en muziekoptredens aan. Deze herken je aan het label GRATIS.

Bieden jullie ook korting aan op tickets?
We houden onze ticketprijzen bewust laag en hebben geen kortingstarieven. Een uitzonderling is de A-Kaart met Kansentarief. Iedereen in het bezit van een A-Kaart met Kansentarief kan met korting naar onze circusvoorstellingen. Met deze kaart betaal je €4 in plaats van de reguliere €12 per ticket. Deze tickets zijn enkel telefonisch en aan de balie te bestellen, niet online. Je kan per kaart één ticket kopen aan het gereduceerde tarief. Neem zeker je reguliere A-kaart mee naar de Zomerbar en Zomerfabriek, want je kan er punten mee sparen!

Ik heb tickets besteld voor een voorstelling, maar kan toch niet gaan. Kan ik mijn tickets omruilen of terug laten betalen?
Tickets worden niet omgeruild of terugbetaald. Je kan tickets die je op overschot hebt, aanbieden via Ticketswap, een betrouwbare online tool om tickets aan te bieden of over te kopen. Om van Ticketswap gebruik te maken, dien je in te loggen met je Facebook account of mailadres. Dit ter verificatie van de koper en verkoper.

Wat nu als ik te laat op een voorstelling ben? Krijg ik dan mijn tickets terugbetaald? Of kan ik die dan omruilen voor een andere dag?
Onverhoopt te laat komen is nooit leuk, zeker niet als het buiten je eigen schuld om is. Echter, om de voorstelling voor iedereen aangenaam te houden, hebben we besloten dat laatkomers niet meer binnen mogen, hoe vervelend ook. Tickets worden ook in dit geval niet terugbetaald of omgeruild. 

De voorstelling waarvoor ik kaartjes heb gekocht, is afgelast. Wat nu? 
Bij annulatie van een voorstelling of wanneer een voorstelling vóór de helft van het stuk wordt stopgezet, worden de tickets per uitzondering wel omgeruild of terugbetaald door de organisatie. Hierover wordt ter plekke gecommuniceerd.

De voorstelling die ik zou willen zien, is uitverkocht. Wat nu?
Een uur voor de voorstelling wordt ter plaatse een wachtlijst aangelegd. Een plaatsje op de lijst biedt geen garantie op een ticket, maar de kans is wel groot. Vooral bij voorstellingen met veel zitjes, zoals de circussen, maak je kans op een ticket. Of koop tickets over van andere Zomerfans! We werken hiervoor vanaf dit jaar samen met Ticketswap, een betrouwbare online tool om tickets van anderen over te kopen. Indien je tickets gekocht hebt voor een voorstelling, maar je kan onverhoopt toch niet gaan, kan je deze daar ook aanbieden. Meer informatie vind je onder Ticketmarkt.

Moet ik voor mijn kind(eren) ook een ticket kopen?
Kinderen vanaf 1 jaar dienen in het bezit te zijn van een ticket. We vragen je om de leeftijdsgrens van de voorstellingen in acht te houden en geen jonge kinderen mee te nemen naar voorstellingen die zich daar niet voor lenen.

Hebben jullie ook gratis evenementen op het programma?
Ja! Ongeveer de helft van onze voorstellingen, concerten en evenementen zijn gratis. 

Kan ik tickets reserveren voor een gratis voorstelling?
Nee, bij gratis voorstellingen kan je geen reservatie maken. We adviseren om ruimschoots op tijd te komen, zodat je zeker een plaatsje hebt.

Kan ik mijn eigen drank en eten meenemen op een voorstelling?
Bij elke voorstellingslocatie voorzien we een bar waar je lekkere hapjes en drankjes aan voordelige prijzen kan kopen. Gelieve je eigen drank en eten dus thuis te laten.

Ik zie dat jullie dit jaar cashless gaan: wat houdt dat in?
We kiezen ervoor om bij onze bars geen cash meer te accepteren. Je kan overal met je bankkaart betalen. Heb je enkel cash geld op zak? Dan kan je dit op de Zomerbar en op de Zomerfabriek op een betaalkaartje laten zetten. Lees hier meer over onze casless horeca.

Ik wil graag op de hoogte gehouden worden van Zomer-nieuws. Waar kan ik jullie volgen?
Je kan je aanmelden voor onze nieuwsbrief, ons volgen via FacebookInstagram en Twitter.

Ik ben iets kwijt geraakt op een van jullie locaties/ ik heb iets gevonden op een van jullie locaties
Iets verloren? Bel met het Zomer van Antwerpen kantoor (+32) 3 224 85 20 of mail naar zomer@zva.be Iets gevonden? Geef het af aan ​een van onze medewerkers.  

Ik zie mezelf op een foto staan van Zomer van Antwerpen, maar heb de fotograaf hier geen toestemming voor gegeven. Waar kan ik hiervoor terecht?
We dragen de grootste zorg voor je persoonsgegevens. Foto’s vallen daar ook onder. Gedurende het festival kan je onze festivalfotografen tegenkomen. Indien mogelijk zullen zij op voorhand toestemming vragen om een foto van je te maken. Mocht je jezelf tegen komen op één van onze gepubliceerde foto’s en je hebt hier geen toestemming voor gegeven, contacteer sanne@zva.be

Ik heb een andere vraag over mijn persoonsgegevens binnen Zomer van Antwerpen. Waar kan ik terecht?
Hoe we omgaan met jouw persoonsgegevens, lees je in ons privacy beleid. Heb je aanvullende vragen? Contacteer sanne@zva.be