FAQ kaartverkoop

Ik wil graag online bestellen en heb al een account in het ticketingplatform van voorgaande jaren, maar ik ben het wachtwoord vergeten.
Dan kan je een nieuw wachtwoord aanvragen via: https://winkel.zva.be/Account/ForgotPassword.aspx

Ik wil graag online bestellen maar ik heb nog geen account. Hoe maak ik er een aan?
Registreren kan via: https://winkel.zva.be/Account/Register.aspx

Ik heb telefonisch besteld en wil graag toegang tot mijn account op het ticketingplatform. 
Indien dit de eerste keer was dat je telefonisch bestelde, kreeg je je wachtwoord tijdens het telefoongesprek. Inloggen kan met je mailadres en het opgegeven wachtwoord via: https://winkel.zva.be/Account/Login.aspx. Je kan hier ook het wachtwoord wijzigen. Bestelde je al vaker telefonisch? Dan kan je via de betaallink in je bevestigingsmail inloggen met je mailadres en wachtwoord. 

Wat kan ik allemaal met mijn account op het ticketingplatform?
Op je persoonlijke account van je ticketingplatform vind je je bestelhistorie terug. Je kan vanuit daar tickets opnieuw afprinten, je bevestigingsmail opnieuw naar jezelf versturen, tickets betalen die nog gereserveerd staan en je persoonlijke informatie wijzigen. Inloggen doe je via: https://winkel.zva.be/Account/Login.aspx

Hoe bestel ik tickets online?
Vanaf 2 juni 10u kan je hiervoor terecht op www.zva.be  Doe de voorstellingen die je wil zien in je winkelmandje. Log in op het ticketingplatform met je log-in gegevens. Is je bestelling compleet? Klik dan op ‘Bestellen’. Vervolgens krijg je nog een laatste controle-pagina met een overzicht van je bestelling. Selecteer de betaalwijze die je zou willen gebruiken. Indien ok, klik op ‘Klik hier om af te rekenen’. Opgelet: na deze stap kan je niet meer terugkeren naar je bestelling. Controleer dus goed of je de juiste betaalwijze hebt aangeduid. Je belandt vervolgens in betaalomgeving Mollie. Reken af, je ontvangt een bevestigingsmail met je tickets in je inbox. Je vindt in die mail ook een link naar mobiele tickets om op je smartphone te downloaden.

Hoe bestel ik telefonisch?
Vanaf 2 juni 10u kan je hiervoor terecht op het nummer +32 (0)3 50 20 777 (regulier tarief). Daar zit een team van vriendelijke ticketmedewerkers voor je klaar om je bestelling aan te nemen. Raak je niet ineens binnen? Probeer het nog eens, we zitten op 2 en 3 juni tot 20u voor je klaar, daarna zijn we dagelijks bereikbaar tot 18u. Hou een overzicht van je gewenste bestelling bij de hand. Nadat de ticketmedewerker met je de bestelling heeft overlopen, ontvang je een betalingsverzoek per mail in je inbox. Zodra je deze betaalt, ontvang je je tickets per mail. Bestel je telefonisch en heb je geen mailadres? Dan ontvang je je tickets per post.

Wat zijn de openingstijden van de ticketinglijn +32 3 50 20 777 ?
2 en 3 juni: 10u - 20u
4 t/m 24 juni: 10u - 18u
25 juni t/m 2 sept: 10u - 20u

Ik wil liever aan de balie bestellen. Kan dat nog?
Jazeker! 
Aan de balie in het Zomerhuis op de Zomerbar, Sloepenweg zijn tickets voor nog beschikbare voorstellingen te koop van 25 juni t/m 26 aug, 18u - 21u30
Aan de balie op de voorstellingslocaties vanaf een uur voor aanvang van de voorstelling kan je tickets kopen voor nog beschikbare voorstellingen.

Hoeveel tickets kan ik maximaal bestellen?
Je kan maximum 8 tickets per voorstelling bestellen. Als je (nieuw samengesteld) gezin meer dan 8 personen telt, bestel dan telefonisch. 

Moet ik voor mijn kind ook een ticket kopen?
Kinderen vanaf 1 jaar dienen in het bezit te zijn van een ticket. We vragen je om de leeftijdsgrens van de voorstellingen in acht te houden en geen jonge kinderen mee te nemen naar voorstellingen die zich daar niet voor lenen. 

Ik zie dat jullie ook voorstellingen aanbieden met audiodescriptie en schrijftolk. Hoe kan ik daar tickets voor kopen?
Voor deze voorstellingen met audiodescriptie voor blinden/slechtzienden en een schrijftolk voor slechthorenden/doven is het nodig om op voorhand te reserveren. Je kan dit doen door een mailtje te sturen naar samuel@zva.be, hij vertelt je dan over welke dagen het gaat en hoe je je verder kan aanmelden.

Welke betaalmethodes zijn er?
Betalen bij online aankopen kan met Bancontact, Visa of Mastercard.
Bij een telefonische reservatie ontvang je achteraf een online betaallink in je mailbox. Betalen kan vervolgens met Bancontact, Visa of Mastercard. Deze dien je binnen drie werkdagen te betalen.
Heb je geen toegang tot online banking? Telefonisch kan je ook een reservatie plaatsen en via overschrijving betalen. 

Hoe lang duurt het voordat mijn reservatie vervalt?
Onbetaalde reservaties vervallen drie werkdagen na de besteldatum. 

Ik heb een bestelling geplaatst maar nu krijg ik de melding 'Winkelmandje is leeg', wat nu?
Bel naar de ticketlijn op het nummer +32 (0) 3 502 07 77. Dan bekijken we hoe we je verder kunnen helpen.

De voorstelling die ik zou willen zien, is uitverkocht. Wat nu?
Een uur voor de voorstelling wordt ter plaatse een wachtlijst aangelegd. Een plaatsje op de lijst biedt geen garantie op een ticket, maar de kans is wel groot. Vooral bij voorstellingen met veel zitjes, zoals de circussen, maak je kans op een ticket. Of koop tickets over van andere Zomerfans! We werken hiervoor vanaf dit jaar samen met Ticketswap, een betrouwbare online tool om tickets van anderen over te kopen. Indien je tickets gekocht hebt voor een voorstelling, maar je kan onverhoopt toch niet gaan, kan je deze daar ook aanbieden. Meer informatie vind je onder Ticketmarkt.

Ik heb tickets besteld voor een voorstelling, maar kan toch niet gaan. Kan ik mijn tickets omruilen of terug laten betalen?
Tickets worden niet omgeruild of terugbetaald. Je kan tickets die je op overschot hebt, aanbieden via Ticketswap, een betrouwbare online tool om tickets aan te bieden of over te kopen. Om van Ticketswap gebruik te maken, dien je in te loggen met je Facebook account. Dit ter verificatie van de koper en verkoper.