FAQ

Veelgestelde vragen

 

Kan ik mijn hond meenemen naar een voorstelling of naar de Zomerbar of de Zomerfabriek?

Dieren zijn fantastisch, maar helaas is niet iedereen even dol op je trouwe viervoeter als jijzelf. Daarom vragen we huisdieren thuis te laten. Enkel blindengeleidehonden kunnen we toelaten op onze locaties. Geef hiervoor eerst een seintje via zomer@zva.be.

 

Wat gebeurt er met verloren voorwerpen?

Verloren voorwerpen worden verzameld op het kantoor van Zomer van Antwerpen. Ben je iets verloren? Stuur een mail naar zomer@zva.be met de beschrijving van wat je waar en wanneer verloren bent. Als we je spullen gevonden hebben nemen we contact met je op.

 

Is Zomer van Antwerpen er voor iedereen?

We brengen Zomer, feest en vakantie in de stad voor iedereen. We leveren extra inspanningen om naast een breed publiek ook jongeren, personen met een handicap en mensen die het moeilijker hebben te bereiken.

 

Waar vind ik de brochure?

Je vindt deze vanaf begin juni in bibliotheek Permeke, bij Prospekta (Grote Markt) en in de bibliotheken en districtshuizen van Antwerpen, Berchem, Berendrecht, Borgerhout, Deurne, Ekeren, Hoboken, Merksem en Wilrijk. En vanaf de start van het festival op onze locaties.

 

Bestaat de brochure in het Frans of Engels?

Je kan een Franse of Engelse pdf van de brochure downloaden of aanvragen via mail.

 

Waarom is er een beperking op het aantal kaartjes per persoon?

Je kan voor elke voorstelling max. 8 tickets kopen. Op die manier kunnen we meer mensen kans bieden om tickets te kopen.

 

Wat gebeurt er met mijn tickets als een voorstelling wordt afgelast?

Als het weer het toelaat op het moment dat de voorstelling moet starten, start de voorstelling. Als een voorstelling toch wordt afgelast, wordt er in eerste plaats naar een alternatief gezocht bij één van de volgende voorstellingen om het publiek alsnog de kans te geven van de voorstelling te genieten. Of er wordt een extra voorstelling ingelast. Om een nieuwe datum te plannen, neem je contact op op het telefoonnummer 078 05 40 50.

 

Hoe kunnen gezinnen van meer dan vier personen toch genieten van een betalende voorstelling?

Als je gezin meer dan 4 personen telt, breng dan een schriftelijk bewijs van je gezinssamenstelling mee (bv. trouwboekje, geboorteakte…). Nieuw samengestelde gezinnen kunnen op het gemeentehuis het document ‘gezinssamenstelling’ aanvragen.

 

Zijn er reductietarieven voor kinderen?

We proberen altijd om onze ticketprijzen zo laag mogelijk te houden, daarom is het niet mogelijk om speciale tarieven voor kinderen te hanteren. Kinderen vanaf 1 jaar hebben ook een ticket nodig voor betalende voorstellingen. Het is echter niet aangewezen om met heel jonge kinderen naar onze voorstellingen te komen, tenzij het programma er op voorzien is.