FAQ

Staat je vraag over ticketing er niet bij? Mail naar ticketing@zva.be of bel naar de ticketlijn op +32 3 224 85 39. Vergeet niet je transactienummer mee te geven indien je vraag specifiek over jouw bestelling gaat.

Veelgestelde vragen

Hoe bestel ik tickets online?

Vanaf 3 juni 10u kan je hiervoor terecht op www.zva.be  Doe de voorstellingen die je wil zien in je winkelmandje. Log in op het ticketingplatform met je log-in gegevens. Is je bestelling compleet? Klik dan op ‘Bestellen’. Selecteer de betaalwijze die je zou willen gebruiken. Indien ok, klik op ‘Klik hier om af te rekenen’.

Opgelet: na deze stap kan je niet meer terugkeren naar je bestelling. Controleer dus goed of je de juiste betaalwijze hebt aangeduid.

Je belandt vervolgens in betaalomgeving Mollie. Reken af, je ontvangt een bevestigingsmail met je tickets in je inbox. Je vindt in die mail ook een link naar mobiele tickets om op je smartphone te downloaden.

Ik wil graag online bestellen maar ik heb nog geen account. Hoe maak ik er een aan?
Ik wil graag online bestellen en heb al een account in het ticketingplatform van voorgaande jaren, maar ik ben het wachtwoord vergeten.

Dan kan je een nieuw wachtwoord aanvragen via: https://winkel.zva.be/Account/ForgotPassword.aspx

Wat kan ik allemaal met mijn account op het ticketingplatform?

Op je persoonlijke account van je ticketingplatform vind je je bestelhistorie terug. Je kan vanuit daar tickets opnieuw afdrukken, je bevestigingsmail opnieuw naar jezelf versturen, tickets betalen die nog gereserveerd staan en je persoonlijke informatie wijzigen. Inloggen doe je via: https://winkel.zva.be/Account/Login.aspx

Hoe bestel ik telefonisch?

Vanaf 3 juni 10u kan je hiervoor terecht op het nummer +32 3 224 85 39 (regulier tarief). Daar zit een team van vriendelijke ticketmedewerkers voor je klaar om je bestelling aan te nemen.

Raak je niet ineens binnen? Probeer het nog eens, we zitten van 29 augustus tot en met 1 september van 14u tot 17u voor je klaar. 

Hou een overzicht van je gewenste bestelling bij de hand. Nadat de ticketmedewerker met jou de bestelling overlopen heeft, ontvang je een betalingsverzoek per mail in je inbox. Zodra je deze betaalt, ontvang je je tickets per mail. Bestel je telefonisch en heb je geen mailadres? Dan ontvang je je tickets per post.

Ik heb telefonisch besteld en wil graag toegang tot mijn account op het ticketingplatform. 

Indien dit de eerste keer was dat je telefonisch bestelde, kreeg je je wachtwoord tijdens het telefoongesprek. Inloggen kan met je mailadres en het opgegeven wachtwoord via: https://winkel.zva.be/Account/Login.aspx.

Je kan hier ook het wachtwoord wijzigen. Bestelde je al vaker telefonisch? Dan kan je via de betaallink in je bevestigingsmail inloggen met je mailadres en wachtwoord.

Wat zijn de openingstijden van de ticketinglijn +32 3 224 85 39 ?

Van 29 juni - 1 september: 14u - 17u

Hoeveel tickets kan ik maximaal bestellen?

Je kan maximum 10 tickets per voorstelling bestellen. Als je (nieuw samengesteld) gezin meer dan 10 personen telt, bestel dan telefonisch. 

Moet ik voor mijn kind ook een ticket kopen?

Kinderen vanaf 1 jaar dienen in het bezit te zijn van een ticket. We vragen je om de leeftijdsgrens van de voorstellingen in acht te houden en geen jonge kinderen mee te nemen naar voorstellingen die zich daar niet voor lenen.

Kan ik naast mijn familie/huisgenoot/partner zitten?

Jazeker. Plaatsen zijn niet genummerd, dus je kan gewoon zitten naast wie je wil.

Welke betaalmethodes zijn er?

Betalen bij online aankopen kan met Bancontact, creditcard of iDEAL.

Bij een telefonische reservatie ontvang je achteraf een online betaallink in je mailbox. Betalen kan vervolgens met Bancontact, creditcard of iDEAL. Deze dien je binnen drie werkdagen te betalen.

Heb je geen toegang tot online banking? Telefonisch kan je ook een reservatie plaatsen en via overschrijving betalen.

Hoe lang duurt het voordat mijn reservatie vervalt?

Onbetaalde reservaties vervallen drie werkdagen na de besteldatum.

Ik heb een bestelling geplaatst maar nu krijg ik de melding 'Winkelmandje is leeg', wat nu?

Bel naar de ticketlijn op het nummer +32 3 3 224 85 39. Dan bekijken we hoe we je verder kunnen helpen.

Ik heb tickets besteld voor een voorstelling, maar kan toch niet gaan. Kan ik mijn tickets omruilen of terug laten betalen?

Tickets worden niet omgeruild of terugbetaald. Probeer het ticket binnen je naaste omgeving door te verkopen.

Hoe weet ik hoeveel een ticket kost?

Op deze website staat een prijs per ticket bij elke voorstelling. We bieden ook veel gratis voorstellingen en muziekoptredens aan.

Mag ik mijn huisdier meenemen?

Dieren zijn geweldig, maar niet iedereen is even dol op je trouwe viervoeter. Daarom vragen we huisdieren thuis te laten.

Wat als ik te laat ben op een voorstelling? Krijg ik dan mijn tickets terugbetaald? Of kan ik die omruilen voor een andere dag?

Om acteurs en publiek niet te storen, kunnen laatkomers niet meer binnen. We adviseren om zeker 20 minuten op voorhand te arriveren: dan heb je nog tijd voor een drankje.  

Onverhoopt te laat komen is nooit leuk, zeker niet als het buiten je eigen schuld om is. Tickets worden in dit geval niet terugbetaald of omgeruild.

Krijg ik korting met mijn A-Kaart?

Iedereen in het bezit van een A-Kaart met Kansentarief kan met korting naar onze voorstellingen komen. Met deze kaart betaal je €2 in plaats van het regulier €6 ticket, €3 in plaats van het reguliere €10 ticket en €4 in plaats van het reguliere €12 per ticket. Deze tickets zijn enkel telefonisch en aan de balie te bestellen, niet online. Je kan per kaart één ticket kopen aan het gereduceerde tarief.  

Neem zeker je A-kaart mee naar de Zomerbar en Zomerfabriek, want je kan er punten mee sparen!

Zijn de voorstellingen toegankelijk voor rolstoelgebruikers?

Kom je in een rolstoel naar de voorstelling of ben je minder goed te been? Reserveer op voorhand je plaats via mail of telefoon, dan kunnen we je goed begeleiden en een geschikte plek voor je vrijhouden. Waar mogelijk voorzien we toegankelijk sanitair en parkeerplekken voor houders van een parkeerkaart voor personen met een handicap. 

kunnen bezoekers die doof of slechthorend zijn ook genieten van voorstellingen? 

Jazeker! Wist je dat veel van de voorstellingen woordeloos zijn? Zo zijn de voorstellingen Sabotage, Décrochez-moi-ça, A Bois, Talweg, Charon en De Reuzen met een minimum aan woorden. Je kan ook bij de voorstellingen een plekje vooraan reserveren of de tekst opvragen via doelgroepen@zva.be

Bij alle voorstellingen van 'De Eenzame Stad' kan je gebruik maken van Roger luisterondersteuning. Op 16 juli kan je bij de voorstelling 'Liefs, Achilles', genieten van een schrijftolk, een gebarentolk en Roger luisterondersteuning. 

Mensen met en zonder een hoorapparaat kunnen gebruik maken van een individuele ringleiding bij de films van Cinema Urbana. Je kan deze gratis afhalen bij de bar. 

Heb je vragen over toegankelijkheid bij Zomer van Antwerpen? Contacteer ons op +32 492 59 43 64 of doelgroepen@zva.be

kunnen bezoekers die blind of slechtziend zijn ook meegenieten van voorstellingen? 

Jazeker! De voorstelling 'Sabotage' is op 23 juli voorzien van audiodescriptie en de voorstelling 'Fledermaus Forever' op 20 augustus. Als je hier gebruik van wil maken is het aangeraden om te reserveren via doelgroepen@zva.be. Bij Cinema Urbana wordt de film 'Zillion' ondersteund door de app Earcatch. 

Heb je vragen over toegankelijkheid bij Zomer van Antwerpen? Contacteer ons op +32 492 59 43 64 of doelgroepen@zva.be

Kan ik mijn eigen drank en eten meenemen op een voorstelling?

Bij bijna elke locatie voorzien we een bar waar je lekkere hapjes en drankjes aan voordelige prijzen kan kopen. Gelieve je eigen drank en eten dus thuis te laten.

Er is een foto van mij gepubliceerd, maar ik heb hier geen toestemming voor gegeven. Wie kan ik hiervoor contacteren?

We dragen de grootste zorg voor je persoonsgegevens. Foto’s vallen daar ook onder. Gedurende het festival kan je onze festivalfotografen tegenkomen. Mocht je jezelf tegen komen op één van onze gepubliceerde foto’s en je hebt hier geen toestemming voor gegeven, contacteer communicatie@zva.be

De voorstelling waarvoor ik kaartjes heb gekocht, is afgelast. Wat nu? 

Bij annulatie van een voorstelling of wanneer een voorstelling vóór de helft van het stuk wordt stopgezet, worden de tickets per uitzondering wel omgeruild of terugbetaald door de organisatie. Hierover wordt ter plekke gecommuniceerd.

Ik wil graag op de hoogte gehouden worden van Zomer-nieuws. Waar kan ik jullie volgen?

Je kan je aanmelden voor onze nieuwsbrief, ons volgen via FacebookInstagram en Twitter.

Ik ben iets kwijt geraakt op een van jullie locaties/ ik heb iets gevonden op een van jullie locaties.

Iets verloren? Bel met het Zomer van Antwerpen kantoor +32 3 224 85 20 of mail naar zomer@zva.be. Iets gevonden? Geef het af aan ​een van onze medewerkers.  

Ik heb een andere vraag over mijn persoonsgegevens binnen Zomer van Antwerpen. Waar kan ik terecht?

Hoe we omgaan met jouw persoonsgegevens, lees je in ons privacy beleid. Heb je aanvullende vragen? Contacteer communicatie@zva.be